2019-05-24

Obsługa klienta w sklepie internetowym

Obsługa sklepów internetowych to tak naprawdę nie tylko wstawianie odpowiednich zdjęć czy opisów produktów. Wymaga ona również umiejętności sprzedaży, a ta zaś łączy się z obsługą klienta. Jak powinna wyglądać obsługa klienta w sklepie internetowym? Dobra obsługa sklepów internetowych to twój klucz do sukcesu.


Zasady obsługi klienta w sklepie internetowym

Liczy się szybkość i rzeczowość odpowiedzi. Czy masz od tego swoich ludzi na etacie, czy też zatrudniasz zewnętrzne osoby, dla których obsługa sklepów internetowych to codzienność, muszą one możliwie jak najszybciej i najkonkretniej odpowiadać na każdy mail i zapytanie twoich klientów. Tylko w ten sposób masz pewność, że twoi klienci na pewno będą zadowoleni z obsługi.


Bardzo ważne jest także to, by kontakt z klientem odbywał się nie tylko poprzez mail. Obsługa sklepów internetowych poszła do przodu, tak jak wszystko. Tu także klienci stali się znacznie bardziej wymagający, a ty musisz zdawać sobie sprawę, że on zawsze wybierze sklep, który wychodzi naprzeciw jego oczekiwaniom. Sam mail to za mało, zwłaszcza, że najczęściej wiąże się to z długim czasem oczekiwania na odpowiedź ze strony sklepu. Dobrymi rozwiązaniami będą m.in. infolinia, fanpage czy chat w czasie rzeczywistym. Ważne jest również to, by każda możliwość komunikacji była jasno przekazana do wiadomości klienta.


Pamiętaj również o tym, że obsług sklepów internetowych to także przejrzystość zasad. Istotne jest, by każda z nich była wyraźnie przekazana, bo w innym razie klient może zrezygnować z zakupu nawet na ostatnim poziomie, kiedy np. okaże się, że musi zapłacić za przesyłkę. Wyjaśnij w prosty sposób, jak przebiega cały proces zwrotów, a także opisz postępowanie reklamacyjne i wskaż, jak długi jest czas realizacji zamówienia. Pamiętaj, że im więcej danych podasz na poziomie robienia zakupów, tym mniej pracy będzie miała później obsługa klienta, gdy niezadowoleni lub zaniepokojeni klienci będą pisali prośbę o wyjaśnienia.


Obsługa sklepów internetowych powinna być ukierunkowana przede wszystkim na klienta. Zadowolenie klienta bowiem oznacza twoje zyski. Dlatego zatrudniając osoby, które zajmą się profesjonalną obsługą klienta w sklepie internetowym zadbaj o to, by zawsze dbały o komfort klienta od początku do końca transakcji. Co to znaczy? Nawet po zakończeniu transakcji, która zakończyła się pozytywnie i ze strony klienta nie ma zażaleń, obsługa sklepów internetowych powinna skontaktować się z nim i zapytać o jego poziom zadowolenia. Pozwoli to dostosować sklep internetowy do oczekiwań i potrzeb klientów, a jednocześnie sprawi, że to właśnie twój sklep, ze względu na wysoką kulturę, będzie zapamiętany przez klienta i w przyszłości do niego wróci.

Zobacz także